Sunday, July 29, 2012

air tawar dan air masin tidak bercampur

alhamdulillah....dapat housemates baru iaitu lecturer ctu, betapa x semngat nya aku hidup di dunia bila aku xpeduli apa yg berlaku kat dunia ni...smlm tgk cite cekerama tajuk "Maafkan aku" dgn kak aisyah...kak aisyah ckp ade air tawar n air masin xbercampur.....tapi aku rasa aku pernah tgk pasal ni kat fb kot..p xingat...ush3...subhanaallah..ya allah kuatkan la cinta aku padamu dan rasulmu...

allah telah menceritakan kejadian ini di dalam al-quran dlm surah Ar-Rahman...subhanaallah...

[19] مَرَجَ ٱلۡبَحۡرَيۡنِ يَلۡتَقِيَانِ

Ia biarkan air dua laut (yang masin dan yang tawar) mengalir, sedang keduanya pula bertemu;

[20] بَيۡنَہُمَا بَرۡزَخٌ۬ لَّا يَبۡغِيَانِ

Di antara keduanya ada penyekat yang memisahkannya, masing-masing tidak melampaui sempadannya..

Sesungguhnya Allah Maha Pencipta... Subhanallah...

Read from: 

No comments:

Post a Comment